Oslo

Oslo!



Fredagen började ju dock med skolan som jag fick sluta en timme tidigare på. Alltså klockan ett, så jag han hem och duscha + packa de sista. Sen åkte jag ner lite tidigare till stan med mamma för att köpa lite godis att ha med mig. Sen gick tåget mot Oslo 15.34 så var jag framme 18.31. Där då min älskling mötte mig direkt utanför tågdörren. Jätte varmt och fint var det i Oslo, så vi gick ner till Hamnen och käkade lite glass. Kikade runt och kollade läget lite sen tog vi tunnelbanan hem (Campingen då) Där vi myste lite.

Sen fortsatte vi Lördagen med att älskling började jobba klockan åtta. Så jag gick upp vid elva då han hade lunch, så käkade vi frukost tillsammans. Sen fortsatte han och jobba, så jag tog en lite promenad i solskenet. Klockan tre var han färdigjobbad, så då blev det över till grannen för att käka midda. Mätta gick vi därifrån någon timme senare och tog bussen ner till Oslo. Där de mesta var stängt. Så vi gick till parken och la oss i gräset och tog det lungt. Jätte mysigt! Senare tog vi bussen hem och tog några promenader, handlade lite och bara myste!

Söndagen blev inte som vi planerat. Men älskling slutade jobba vid tre tiden så vi tog det lungt ett par timmar. Sen missade vi bussen ner till stan så vi fick vänta till halv sex. Väl nere i stan skulle vi hämta ut min tågbiljett, och den maskinen var ur funktion och själva informationen var stängd. Så vi visste inte alls hur vi skulle göra. Så det blev att springa runt i Oslo för att kunna trycka ut den, men bara en timma innan avfärd fixade vi det. Vi som egentligen hade tänkt att ta det lungt och bara strosa runt i Oslo. Men så blev de inte. Halv nio satt jag på bussen hem mot Sverige och Karlstad. Kändes enormt jobbigt att lämna honom och att komma hem igen. Måste nog flytta snart, märkte verkligen hur mkt jag trivdes i Oslo när jag väl kom tillbaka till KD.

Annars var helgen helt super bra!

michellebryskhe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0